Bugün gerçekleştirilen Merkezi Sistem Ortak Sınavları’nın ikinci dönem birinci oturumlarında öğrencilere Türkçe, Matematik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinden 20’şer soru soruldu ve her sınav için öğrencilere 40’ar dakika süre verildi. Sınavlar arası dinlenme ve hazırlık süresi olarak 30 dakikanın da ayrıldığı oturumdaki sınavlara geçerli bir mazeret sebebiyle katılamayan öğrenciler, mazeretlerini belirten resmi belge veya velisinin izni ile belirlenen tarihlerde mazeret sınavına girebilecek. Yarın gerçekleştirilecek olan II. oturumlarda ise öğrenciler Fen ve Teknoloji, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ve Yabancı Dil derslerinden sınava girecek.
Sınavda 8. sınıf müfredatına bağlı kalındığını belirten Uğur Dershaneleri Liselere Hazırlık Türkçe Bölüm Başkanı Feridun Çakı, “Kasım ayındaki Ortak Sınav’ın aksine, OKS döneminden beri Türkçe sorularında genel kural hâline gelen yüzde 80 okuma, yüzde 20 yazma ve dil bilgisi öğrenme alanlarına ait oransal dağılıma geri dönüldü. Ortak Sınavların bir eleme sınavından çok, yazılı sınav olduğu iddia edilmişti. Bu iddiayı geçerli kılmak için I. Dönem Türkçe Ortak Sınavı’nda öğrenme alanlarına ait kazanımların çoğunu eşit düzeyde taramaya çalışmışlardı. Ancak II. Dönem Sınavı’nda bu özen gösterilmemiş. Örneğin, dil bilgisi kazanımlarında önemli bir yer tutan fiilin çatı özellikleri ve yazma alanına ait yazım kurallarıyla ilgili bir soru yoktu. Yapılandırmacı sorulara -özellikle görsel okuma- yer verilmedi. Ayırt edici, zor diye nitelenebilecek bir soru yoktur. Soruların tamamını doğru yapan öğrenci sayısı çok fazla olacak. Türkçe sorularının doğru ortalaması yurt genelinde geçen seneye oranla artacak” dedi.
Matematik testinin MEB’in belirttiği konu kapsamlarına uygun olarak hazırlandığını söyleyen Uğur Dershaneleri Liselere Hazırlık Matematik Bölüm Başkanı Ali Serdar Şeker, “Birinci Dönem Merkezi Ortak Sınavların kapsamı olan konulardan sadece 3 soru yöneldi ve geri kalan sorular iki sınav arasında işlenen konulardan geldi. İşlenen konuların yoğunluğundan dolayı 11 soru geometri, 9 soru da matematik kapsamındadır. Öteleme-Yansıma-Dönme, Üslü Sayılar, Kareköklü Sayılar, Benzerlik, Kombinasyon, Pisagor Bağıntısı, Üçgenler, Cisimlerin Açınımları, Arakesit, Dar Açıların Trigonometrik Oranları, Özdeşlikler ve Rasyonel İfadeler, Birinci Dereceden Denklem ve Problemler, Olasılık, Koordinat Sistemi ve Eğim konularından sorular yöneltildi. Seviye Belirleme Sınavlarının aksine Merkezi Ortak Sınavlarda temel bilgiyi ölçen soruların çoğunlukta olduğunu belirtmenin yanı sıra şekil uzay ve problem çözme konularında öğrencileri zorlayıcı soruların yer aldığını da belirtmek gerekir. Yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde sorular çok az sayıdadır. Sınav, genel olarak birinci dönemdeki sınava göre daha eleyici sorulardan oluşmaktadır. Bir konu hakkında öğrenciyi düşünmeden sonuca götüren sorulardan çok, yorum ve analiz yapmayı gerektiren sorular yer almaktadır. Bu da bizleri, yerleştirmelerde asıl sıralamayı bu sınavın oluşturacağı yorumuna götürebilir” diye konuştu.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularını değerlendiren Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni S. Öztürk, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testi, MEB’in Merkezi Ortak Sınavlar için konu kapsamlarını belirlediği 13 Eylül tarihli yayın ve 3 Ekim tarihli güncellemesine büyük ölçüde uygun olarak hazırlanmış. Seviye Belirleme Sınavları’nda kullanılan yapılandırıcı yaklaşıma uygun soruların oranı önceki sınava göre daha azdır. Geçen sınavda olduğu gibi hadis ve ayet yorumlamaya ve bilgiyi sorgulamaya dayanan sorular daha ağırlıklıdır. Soruların ilk sınava oranla daha kolay ve net olduğu görülmüştür” şeklinde konuştu.
Uğur Dershaneleri Rehberlik Koordinatörü Nazik Kösegil, “Ortaöğretim kurumlarına geçişte kullanılacak olan Merkezi Sistem Ortak Sınavlarının ikinci dönem ilk oturumları hem öğrenciler hem veliler için heyecanlı geçti. Sınav uygulamasına birinci dönem de katılan öğrencilerin bugün girdikleri sınavlara, daha rahat girdikleri gözlendi. Veliler ise öğrencilere göre daha çok heyecanlı ve gergindi. Veliler bu gerginliklerini öğrencilere yansıtmamalılar. Velilere önerim, öğrenciye bugün girdiği sınavlarla ilgili olumsuz yorum yapmamaları olacaktır. Bugün yaptıkları her olumsuz değerlendirme Salı oturumlarına yani yarına da olumsuz etki edecektir. Öğrencilere önerim ise bugün girdikleri sınavların olumlu ya da olumsuz muhakemesini bırakarak yarın yapılacak sınav oturumlarına kendilerini hazırlamaları” ifadelerini kullandı.
İyi bir sınav geçirdiğini belirten 8. sınıf öğrencisi Berkcan Işık, “Sorular, müfredata uygun ve hazırlandığım tarzdaydı. Türkçe ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi sorularını zorlanmadan cevaplandırdım. Ancak Matematik dersi sorularında biraz zorlandım. Genelde iyi bir sınav geçirdiğimi düşünüyorum” dedi. 8. sınıf öğrencisi Simay Keleş ise “Sınav soruları genelde zorlayıcı değildi ancak Matematik dersi sorularında biraz zorlandığımı belirtmek isterim. Matematik sınavındaki Üçgenler ve Eğim konularından çıkan sorular haricinde beklediğim ve hazırlandığım biçimde sorularla karşılaştığım bir sınav olduğunu düşünüyorum” dedi.
Merkezi sistem ortak sınavlarının II. Dönem I. Oturumu gerçekleştirildi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder